4/2 - Metodikum

Det gick faktiskt väldigt bra idag :)

Förutom att min dag började sådääär..
jag bestämde mig för att gå till skolan idag,
med tanke på att det va studiebesök på 1 ½ timme bara!
Men så skulle jag ta bussen till  Råslätt,
för att sedan hoppa på trean därifrån med Ylva.
Ettan kom självklart fem minuter för sent,
så jag frågade honom om trean väntar på oss sen?
Han sa bara: "vi kommer vara där i tid".
Men det kunde vi ju inte göra med tanke på att bussen va sen!!?
När bussen väl kom fram till Råslätt, så stod trean där..
men TRO FAN att bussjäveln åker precis när "min" buss kommer!!!!
Så jag fick ta nästa buss, som gjorde att jag blev sen då.
Jag blir galen på dagens busschaufförer, de vill aldrig hjälpa till!
Så nu ska jag skriva ett slags hatbrev till dem o klaga..
för jag hatar att åka buss.. o detta gör det inte bättre!
Ialf, när bussfan kom fram till Ryhov,
så va mina tre klasskompisar så gulliga o väntade på mig <3
Vi gick med raska steg mot Metodikum, kom väl fem min för sent.

Det va jätteroligt faktiskt.. väldigt intressant!
Jag som verkligen HATAR nålar tyckte det va roligt liksom =P
Vi fick prova att ta:
- Venprover (armvecket)
- Kapillärprover (fingret) =blodsockermätning!
- Insulin (låret och magen)
- Kateter (manligt kön)
Självklart gjordes allt (utan kapillärprovet) på dockor.
Men det fanns ådror som man skulle sätta nålen i osv :)
Vi fick sticka varandra i fingret, vilket gick bra..
förutom att Sissisnopp gav mig ett litet blåmärke minsann ;) tss!

Men som sagt, det va mycket givande!!
Så ta chansen om ni får den, hehe.

Aha, nu har jag varit nere hos Lotta en sväng.
Vi drack lite kaffe o så fick jag en fralla med..
nu tänkte jag ta lite soppa till lunch,
sen kommer mamma o hämtar mig kvart i fem ungefär.
Så jag ska umgås lite med dem ikväll!

En sak till innan jag avslutar,
NU HAR JAG LÅNGHELG =D WOHO!! ^^


/Camilla

Kommentarer
Postat av: sissi

oj :O fick du blåmärke?? jag fick bara massa hål i fingrarna :P men inget som syns :D

2010-02-04 @ 22:07:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0