5/3


Recept på Tacopaj.


Fick en (anonym) frågan om om jag inte kan lägga upp receptet på Tacopajen.
Såklart kan jag göra det, i utbyte mot ditt namn? =P Here it comes!!

(Hela pajen är 38 points)


PAJDEG:
100 gram smör
2 ½ dl mjöl
2 msk vatten

400 gram nötfärs- stekes.
1 påse taco kryddmix
1 röd paprika

1 burk lätt Kesella
1 burk Creme Fraiche, paprika/chili
2-3 kebabpfeferoni } finfördelas
2 tomater } finfördelas


Gör så här:
Stek nötfärsen, tillsätt kryddmixen och den hackade paprikan.
Blanda Kesella, Creme Fraiche, Pfeferoni & tomaterna i en bunke.
Nu till pajdegen: Hacka ihop smör, mjöl och tillsätt vatten.
Låt vila i kylskåp ca 30 min. Tryck därefter ut degen i smörad pajform,
nagga med gaffel och grädda mitt i ugnen i ca 15 min, 225 grader.
Sänk därefter ugnsvärmen till 200 grader.
Lägg i köttfärsen och sedan resten.
Garnera med ost eller tomatskivor.
In i ugnen i ca 20-30 minuter, tills fin färg.

Bon apetit!!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0