28/8 - Fläskfilé och Hallonswirl


Ahh, shit vad trött jag är hela tiden..
gårdagens tripp tog kol på mig =P

Jag har suttit o skrivit lite på inlämningen till Psykologin,
men jag behöver fan Yrvlas hjälp.. hoppas hon kan ;)

Nu sitter jag o skriver handlarlista! Mååste handla idag!
När tom mjölken är slut så äre fan illa alltså!
Jag tänkte laga lite god mat ikväll till mig o älskling,
köper nog med oss nåt gott rödvin med tror jag :) myys!

Ikväll blir det:
- Ugnsstekt Fläskfile med blåmögelost
  Bakpotatis
  Jensens Pepparsås (ofcourse)
  Sallad med krutonger, fetaost och gul kiwi
- Hallonswirl till dessert

Men men, jag tänkte slänga upp receptet på desserten nu ialf,
sen måste jag nog försöka ta mig ur pyjamasen ^^
Ha en trevlig fredag!




Hallonswirl (4 port.)

Du behöver:
- 8 st digestivekex
- 2 msk smör
- 1 st gelatinblad
- 1 tsk malen kanel
- 5 dl färska hallon
- 2 msk vatten
- 4 st färska björnbär
- 1 burk vaniljkesella

Gör så här:
1) Grovsmula kexen, fräs kexsmulorna i smör och krydda med kanel.
     Låt svalna. Lägg gelatinet i blöt.
2) Mosa tre fjärdedelar av hallonen. Koka upp med vattnet och pressa ut saften genom en sil.
     Rör ner gelatinet.
3) Varva smulor, hallongelé och kesella i valfria glas.
     Låt översta lagret bli smulor och toppa med färsta bär.


/Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0